BMC GARAGE Baia Mare
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

In jos

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare Empty CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

Mesaj Scris de Admin Mar Mar 26, 2013 10:06 am

Ultimele tehnologii diesel (common rail) si folosirea in aproape orice diesel moder a sistemului EGR (EXHAUS GAS RECIRCULATOR - valva de recirculare a gazelor de evacuare) a permis reducerea acesto cantitati de NOx si motorul diesel a ajuns sa fie catalogat EURO5. In motorul diesel amestecul motorina-aer atinge temperaturi de circa 450 grade celsius , mult mai mica decat in majoritatea motoarelor pe benzina (la benzina frecvent avem 900grade). O temperatura mai mica in camera de ardere face ca particulele cele mai fine sa nu fie arse , acestea ajungand in evacuare sa fie percepute ca un fum negru "de diesel" . Fiind foarte mici  ele daca sunt inhalate de oameni se depun in plamani si aici discutam deja de alt aspect. Pe scurt sunt nocive si este bine pentru omenire sa nu mai le avem in traficul urban.
Astfel a fost nevoie sa fie inventat DPFul. DPFul poate fi comparat intr-un fel cu filtrul tigarilor. Acest filtru de particule (numit DPF la masinile nemtesti, FAP la cele frantuzesti) este compus dintr-u miez ceramic avand canale microscopice perforamte. Gazele de esapament patrund prin aceasta retea de canale si particulele se depun in ea. Periodic aceste depuneri trebuiesc arse pentru a se evita colmatarea DPFului. Metoda cea mai uzuala de a detecta aceasta umplere a filtrului de particule este prin montarea a doi senzori unul inainte si unul dupa DPF ,iar acesti senzori citesc presiunea gazelor. ECU (calculatorul de motor) stie cat e in mod normal aceasta diferenta de presiune si in momentul cand avem filtrul umplut partial sau maxim el decide ce e de facut (citit mai departe explicatiile)
Curatarea filtrului DPF numita si regenerare se poate face in doua feluri. Regenerare activa si regenerare pasiva.

La regenerarea pasiva, pentru cresterea temperaturii de ardere se utilizeaza un aditiv special ce se introduce in combustibil sau intr-un rezervor dedicat (cum era la primele modele de 2.0TDI montate pe passat 3bG din 2003) acest aditiv fiind comandat de catre calculatorul motor(ECU)la momentul stabilit pentru regenerare. Acest tip de regenerare nu a murit deoarece deja in statiile de alimentare din vest au inceput sa vanda aditiv adblue la bidoane de 5-10-20litri si deja pe noul model de VW SHARAN (dupa MY2011) exista rezervor dedicat acestui aditiv si soferul este obligat sa alimenteze periodic si acolo (dau mai multe inrormatii si despre acesta daca doriti)

Regenerarea activa se foloseste dupa anul 2005 la majoritatea dieselurilor dotate cu DPF. Aceasta se face pe baza de postinjectie. Tot calculatorul motor gestioneaza aceasta regenerare . Acesta decide sa activeze regenerarea ori de cate ori senzorii de presiune anunta ca avem un DPF colmatat.

Filtrele DPF ce folosesc postinjectia au teoretic o viata mult mai lunga decat cele ce regenereaza pasiv dar calitatea slaba a unor carburanti si mersul subturat si preponderent pe drumuri urbane si nationale (pe romaneste lipsa autostrazilor) fac ca regenerarea activa sa nu poata fi declansata de ECU , acesta avand nevoie de urmatorul scenariu . Mers constant de ceva minute, soferul sa nu foloseasca pedala de frana , regenerarea este declansata, dureaza cateva minute si a curatat "dopul" . In romania cum un asfel de scenariu nu se intampla frecvent (frana, acceleratie, frana , acceeleratie, lipsa autostrazi) masina ajunge sa aiba DPFul incarcat, becul de check engine aprins , iar cand umplerea depaseste un prag critic deja puterea motorului se limiteaza

Pentru scoaterea DPFului multi fac intai pasul de a sparge miezul ceramic . O alegere proasta daca nu si-au luat masuri sa discute cu un atelier http://testerauto.home.ro/
unde se poate face reprogramarea calculatorului motor pentru a dezactiva din softul de management motor informatiile despre DPF, regenerare, erori dpf, postinjectie, limitatoare putere etc.
Atentie ca orice proprietar ce-si scoate DPFul de pe masina sa se pregateasca sa vada fum in spate. Din dieselul modern fara gram de fum ..

Regenerare a filtrului departicule VW


1.4L / 1.9l / 2.0L R4 si R5 2.5L PD / PPD-TDI

Cerințe preliminare (General):

Contact cuplat
Motor ON (Repaus)
Temperatura lichidului de răcire peste 50 ° C (a se vedea MVB 002.4)
Filtrului de particule de încărcare de mai jos Specificații (a se vedea MVB 075.3, VCD ar trebui să ofere valoarea specificată)
Dacă filtrul de particule este mai presus de încărcare Specificații filtrului de particule trebuie să fie înlocuit, deoarece masina poate arde în jos atunci când regenerare.
Putere consumatorilor cu privire (Light, Seat încălzire, Față / Spate fereastra Încălzitor, control Clima)

Condiții (ciclul de conducere):

Viteza vehiculului între 30-60 km / h (18-37 mph)
Turația motorului între 1500-2500 RPM (4 sau 5-viteze, transmisie automata Tiptronic in)
Durata aprox. 15-20 de minute
Evacuare Temperatura de gaz înainte Turbo încărcător peste 700 ° C

Conduce masina pe baza condițiilor de mai sus, până când filtrul de particule de încărcare este cât mai scăzut posibil (aproape de 0%). În cazul în care regenerarea nu poate exista nici probleme cu condițiile ciclului de conducere sau cu motorul Hardware.

[Selecta]
[01 - Engine]

[Codificare-II - 11]

Activați Regenerarea prin introducerea 21295.

[Fă-o!]

[Meas. Blocuri - 08]
Selectați ambele grupuri, la o dată 070 și 075.
[Merge!]
MVB 070.1: Regenerarea Starea (xxxxxxx1 = Normal Regenerarea activă, xxxxxx1x = Regenerarea forțată activ)
MVB 070.3: Regenerarea Counter / timer
MVB 075.1: eșapament Temperatură gaz înainte Turbo încărcător
MVB 075.2: eșapament Temperatură gaz înainte de filtru de particule
MVB 075.3: Filtru de particule de încărcare
MVB 075.4: eșapament Temperatură de gaz după filtru de particule

Acum începe ciclul de conducere și să păstreze uitam de blocuri de măsurare (două persoane care trebuie).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Du-te înapoi - 06]

1.6L / 2.0L R4 CR-TDI (CAN)

Cu noi motoare TDI CR-exista 2 tipuri diferite de regenerări disponibile în funcție de real de masă funingine / sarcina. Dacă oricare masa funingine calculată sau măsurată este mai 30g dar sub 40g puteți iniția o regenerare timp ce în picioare (Repaus va fi ridicată etc.), o regenerare forțată timp ce de conducere este de asemenea posibilă. Odată ce valorile sunt mai sus 40g (dar sub 45g max) regenerarea în timp ce în picioare nu mai este disponibil și regenerarea în timpul conducerii este singura cale.
Regenerarea timp ce în picioare / Idle

Cerințe preliminare (General):

Contact cuplat
Motor ON (Repaus)
Rezervorul de combustibil de cel puțin 1/4 plin
Transmisia în poziția neutră / Park
Angajat frânei de mână
Temperatura lichidului de răcire peste 70 ° C (a se vedea MVB 002.4)
Filtrului de particule de încărcare de mai jos Specificații (a se vedea MVB 108,2 / 3 -sau- 241.2 / 3 VCD ar trebui să dea valorile specificate)
Dacă filtrul de particule este mai presus de încărcare Specificații filtrului de particule trebuie să fie înlocuit, deoarece masina poate arde în jos atunci când regenerare.
Putere consumatorilor cu privire (Light, Seat încălzire, Față / Spate fereastra Încălzitor, control Clima)
Motor Hood Închis

[Selecta]
[01 - Engine]

[Acces de securitate - 16]

Introduceti codul din imagine de VCD-uri de lângă Adaptarea Activarea (de exemplu, în timp ce Regenerarea permanent)

[Fă-o!]

[Setări de bază - 04]

Selectați Blocare pentru regenerarea timp ce în picioare

[Merge!]

Urmați instrucțiunile de pe ecran

[Done, Go Back]

[Meas. Blocuri - 08]
Selectați Blocuri 099 și 108, la o dată.
[Merge!]

MVB 099.2: eșapament Temperatură gaz înainte Turbo încărcător
MVB 099.3: eșapament Temperatură gaz înainte de filtru de particule
MVB 099.4: eșapament Temperatură de gaz după filtru de particule

MVB 108.2: filtru de particule de funingine de masă (calculat) grup alternativ 241.2 dacă 108 este necompletat
MVB 108.3: filtru de particule de funingine de masă (măsurată) grup alternativ 241.3 dacă 108 este necompletat

Acum, să fugă cu masina Crescut Repaus până la filtrul de particule de încărcare este cât mai scăzut posibil (aproape de 0%).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Du-te înapoi - 06]
Regenerare în timp ce conduceți

Cerințe preliminare (General):

Contact cuplat
Motor ON (Repaus)
Temperatura lichidului de răcire peste 70 ° C (a se vedea MVB 002.4)
Filtrului de particule de încărcare de mai jos Specificații (a se vedea MVB 108.2 / 3, VCD ar trebui să ofere valorile specificate)
Dacă filtrul de particule este mai presus de încărcare Specificații filtrului de particule trebuie să fie înlocuit, deoarece masina poate arde în jos atunci când regenerare.
În cazul în care particule Filtru valoarea de încărcare în MVB 108 este necompletat, utilizați grup alternativă 241.2 / 3 în loc.
Putere consumatorilor cu privire (Light, Seat încălzire, Față / Spate fereastra Încălzitor, control Clima)
Motor Hood Închis

Condiții (ciclul de conducere):

Viteza vehiculului peste 60 km / h (40 mph)
Turația motorului între 2000-2500 RPM (4 sau 5-viteze, transmisie automata Tiptronic in)
Durata aprox. 10-15 minute
Evacuare Temperatura de gaz înainte Turbo încărcător peste 170 ° C (099.2 MVB)
Evacuare Temperatura de gaz înainte DPF peste 150 ° C (099.3 MVB)
Evacuare Temperatura de gaz după DPF peste 150 ° C (099.4 MVB)

Conduce masina pe baza condițiilor de mai sus, până când filtrul de particule de încărcare este cât mai scăzut posibil (aproape de 0%). În cazul în care nu există regenerare poate fi probleme cu condițiile ciclului de conducere sau cu motorul Hardware.

[Selecta]
[01 - Engine]

[Acces de securitate - 16]

Introduceti codul din imagine de VCD-uri de lângă adaptarea Activarea (de exemplu, în timp ce conduceți Regenerarea)

[Fă-o!]

[Adaptarea - 10]

Selectați Canal pentru regenerarea în timpul conducerii

[Citire]

Introduceți / Salvați 1 ca noua valoare.

[Salvați]
[Done, Go Back]

[Meas. Blocuri - 08]
Selectați Blocuri 099 și 108, la o dată.
[Merge!]

MVB 099.2: eșapament Temperatură gaz înainte Turbo încărcător
MVB 099.3: eșapament Temperatură gaz înainte de filtru de particule
MVB 099.4: eșapament Temperatură de gaz după filtru de particule

MVB 108.2 sau 241.2: filtru de particule de funingine de masă (calculat)
MVB 108.3 sau 241.3: filtru de particule de funingine de masă (măsurat)

Acum începe ciclul de conducere și să păstreze uitam de blocuri de măsurare (două persoane care trebuie).

[Done, Go Back]
[Close Controller, Du-te înapoi - 06]


2.7l / 3.0L V6 TDI CR-(CAN)

Vezi anumită pagină Motor.


1.6L / 2.0L R4 si 3.0L V6 TDI CR-(UDS)

Pentru controlere de motoare care utilizează protocolul UDS (așa cum se arată în colțul din stânga sus al ecranului deschis controller), nu este nevoie de securitate de acces.

Cerințe preliminare (General):

Contact cuplat
Motor ON (Repaus)
Rezervorul de combustibil de cel puțin 1/4 plin
Transmisia în poziția neutră / Park
Temperatura lichidului de răcire peste 70 ° C
Putere consumatorilor cu privire (Light, Seat încălzire, Față / Spate fereastra Încălzitor, control Clima)
Motor Hood Închis

[Selecta]
[01 - Engine]
[Setări de bază - 04]

Utilizați meniul vertical și selectați regenerare filtru de particule Service

[Merge!]
[Show de măsurare de date]

Ar fi util pentru a selecta elemente, cum ar fi "filtru de particule, masa de funingine calculată", "filtru de particule, masa de funingine măsurat", și "filtru de particule, timp de la ultima regenerare" pentru a observa și a verifica progresul regenerării.
Datorită modului UDS lucrează, pot exista diferențe în locațiile și descrierea specifice pentru valorile asa ca va trebui pentru a căuta valorile de care aveți nevoie.
Urmați instrucțiunile de pe ecran. Acestea pot include apăsarea și / sau deține frână, ambreiaj, sau accelerație.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Du-te înapoi - 06]


Ultima editare efectuata de catre Admin in Vin Ian 01, 2016 10:49 am, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 351
Data de înscriere : 23/03/2013
Varsta : 46
Localizare : Baia Mare

https://www.facebook.com/testerautoB.M

Sus In jos

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare Empty Re: CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

Mesaj Scris de Admin Mier Apr 17, 2013 8:57 am

In mers, daca observi ca se schimba sunetul motorului, cu unul mai infundat, mai sportiv, face regenerare, de asemenea turatia la relanti daca stai la un semafor ceva! Cand motorul s-a incalzit turatia sta la 750 din cate stiu, daca o vei observa mai ridicata iar face regenerare, asta vorbesc avand motorul cald!
https://i.servimg.com/u/f76/18/19/91/41/dpf_510.jpg
https://i.servimg.com/u/f76/18/19/91/41/dpf_410.jpg
https://i.servimg.com/u/f76/18/19/91/41/dpf_310.jpg
https://i.servimg.com/u/f76/18/19/91/41/dpf_210.jpg
https://i.servimg.com/u/f76/18/19/91/41/dpf_110.jpg
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 351
Data de înscriere : 23/03/2013
Varsta : 46
Localizare : Baia Mare

https://www.facebook.com/testerautoB.M

Sus In jos

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare Empty Re: CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

Mesaj Scris de Admin Mier Apr 17, 2013 9:16 am

Peugeot-Citroen au fost primii constructori care au pus la punct filtrul de particule pe un automobile diesel Peugeot 607 in anul 2000, de atunci fabricand peste un milion de motoare diesel dotate cu acest filtru ( pentru modelele C3,C4, C5, C6, C8 si pe 307, 407, 607, 807). In anii urmatori i-au urmat si alti fabricanti de automobile printre care amintim pe Opel (Meriva, Zafira, Vectra si Signum), Renault (Megane, Scenic, Laguna, Vel Satis), Ford (Focus si C-Max), Alfa Romeo (159, 166), Audi (A3, A4, A6, A8, Q7), BMW (Seria 3, 5, 7 si X3), Fiat (Croma si Doblo), Mazda MZR (5.20 si 6.20), VW (Phaeton si Touareg), Mercedes (A, B, C, E, ML, CLK) si altele. Costul montarii unui filtru de particule pe un motor diesel common rail este destul de ridicat fiind cuprins intre 300 si 900 euro (600 euro in medie). Prima generatie de filtre de particule prevedea inlocuirea filtrelor la 80.000 km rulati, a doua generatie, fabricata in 2002, care utiliza un aditiv, a marit intervalul la 120.000 km rulati.

https://www.youtube.com/watch?v=zwOvh58cxNU
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 351
Data de înscriere : 23/03/2013
Varsta : 46
Localizare : Baia Mare

https://www.facebook.com/testerautoB.M

Sus In jos

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare Empty Re: CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

Mesaj Scris de Admin Mier Apr 17, 2013 9:37 am

Senzor avertizare regenerare http://www.phones-direct.ro/public/fapsensor/index-ro.html

Fap cpf EMULATOR se poate folosi la masinile care nu mai au filtru particule http://www.phones-direct.ro/public/fapsensor/nofap.html

La Ford dupa 2006 daca aveti arasa vreo bujie incandescenta defecta nu asi fa face regenerarea nici fortat....
La modelele ford focus trebuie identificata prima data daca are sau nu rezervor deaditiv ptr filtru de particulu.Problema nu este curatarea filtrului ci cauza din care nu se mai face regenerarea automata.Am intalnit numeroase cazuri cand una doua se demonta filtrul se spala si spuneau ca este rezovata problema.Cauze ce pot stopa procesul de regenerare sunt multiple{clapeta acceleratie,egr,sonda apa, ventilatoare,bujii incandescente} https://i.servimg.com/u/f79/18/19/91/41/dpf_ma10.jpg
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 351
Data de înscriere : 23/03/2013
Varsta : 46
Localizare : Baia Mare

https://www.facebook.com/testerautoB.M

Sus In jos

CPF FAP Filtru Particule+Regenerare Empty Re: CPF FAP Filtru Particule+Regenerare

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum